Sokan gondolkoznak manapság cégalapításban, aminek rengeteg oka van. Az első ilyen, hogy az emberek úgy gondolják, hogy cégvezetőként rengeteg pénzt fognak keresni, ami siker esetén igaz is lehet. Egy másik ilyen fontos dolog, hogy megvalósíthatják a cégen keresztül saját elképzeléseiket, alkothatnak valamit, ha más nem egy jól működő vállalkozást. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy mennyire sok munka van egy ilyen projekttel, mennyi idő, pénz és energia befektetéssel jár ez. Nézzünk néhány tippet arról, hogy mi kell egy sikeres vállalkozás felépítéséhez, példán keresztül.
Egyik barátom klíma szereléssel foglalkozik, és az ő fejében fogant meg a gondolat, hogy 2-3 év múlva céget alapít. Jól át is rágtuk egy sör mellett, hogy mik a tervei és mire lesz szükség a megvalósításukhoz. Elsőnek a hasznosságot emeltük ki. Fontos, hogy valami olyannal foglalkozzon a vállalat, aminek van értelme, amire az embereknek szükségük van. A légkondicionálóknál ez evidens, hiszen nagyon sok háztartásban elkél egy ilyen szerkezet. Meleg időben könnyedén lehűthetjük vele a levegőt, ami ablak kinyitása esetén, porral, zajjal járhat, illetve akár bogárhadak inváziójával is. A klímánál ezekkel nem kell számolni, hiszen megfelelő karbantartás esetén tisztán és szinte némán működnek, és a zárt ablakokon keresztül a rovarok is nehezebben jutnak át. Ráadásul téli időben segíthet melegen tartani a lakást egy-egy ilyen gép, mivel a modernebb képviselőik már akár -14°C-ig is működőképesek, és alkalmasak a levegő hőmérsékletének növelésére is. Ráadásul huzamosabb távollét esetén stabilizálják otthonunk melegét 8°C körül, amivel rengeteg fagyásból eredő kárt megelőzhetünk. A hasznosság tehát egyértelmű ezt kipipálhatjuk.
A másik fontos dolog a célközönség és az áraink harmonizálása. Jelen esetben az egész társadalom a célcsoportunk lehet, hiszen vagyontól függetlenül jól jöhet a klíma. Ami még ennél is fontosabb, hogy az ár sem épp csillagászati. Alapvetően a beszerelés viszonylag rövid időt vesz igénybe, max. 3-4 órát. Különösebben sok kosszal sem jár, bár ezt minden esetben nekünk kell majd eltakarítani és semmiképp sem a megrendelőnek, tehát itt felmerülhetnek extra kiadások. Növelheti a költségeinket (és egyúttal az árat is) még az is, hogy ha falon keresztül kell megoldani a csövezést. Ebben az esetben a munkaidő növekedhet 1-2 órával, illetve több lesz a keletkező hulladék mennyisége is. Ez nekünk azt jelenti, hogy többet kell kifizetni munkabérnek, és a szemétszállításra is kell majd kicsit többet hagyni. Hasonló még az a helyzet, amikor a klíma több másik nagy fogyasztású géppel kerülne közös hálózatra. Ilyenkor érdemes villanyszerelő közreműködésével dolgozni a későbbi problémák elkerülése végett. Az itt felmerülő költségeket is valószínűleg az ügyfél állja majd. Az ilyen különleges esetekre minden cégnél előre fel kell készülni, hogy se a vásárlót ne érje csalódás, és mi se veszítsük el hasznunkat egy-egy balul elsült munkával.
Fontos a jó reklám is. Minden esetben érdemes a céget is reklámozni, megbízhatóság, ügyfél centrikusság szempontjából például, de az elért sikereket is közszemlére bocsáthatjuk nívónk növelése érdekében. Azonban nem csak a cégre, de a termékre is érdemes hangsúlyt fektetni, mégpedig lehetőleg olyan előnyöket mutatva, ami mindenki számára hasznos lehet. A klímánál ilyen például az, hogy 30%-al csökkenti éves energiafelhasználásunkat. Ez nagyon sok szempontból jó, hiszen ha valaki környezettudatosan gondolkozik, számára ideális választás lehet egy légkondi, mivel a kevesebb energia felhasználásával a természetet is védi. Akiknek nincsenek ilyen elvárásaik, azoknak is jól fog jönni, ha a zsebükben marad a 30% energia ára. A jó reklám tehát szintén pipa.
Szükség van ezen felül egy nagy adag lelkesedésre, és hitre abban, hogy a munkák meghozza gyümölcsét, valamint nem árt, ha jó szakemberek is vagyunk és értünk ahhoz, amibe belevágunk. Miután mindezek megvannak és van tőkénk is, bele is vághatunk új cégünk megalkotásába. A munkaerő és a beosztott vezetők megválasztása egy külön téma, amire szintén érdemes odafigyelni, hiszen ez nagyban megkönnyítheti későbbi dolgunkat. Tehát bátorság, ne adjátok fel egy próbálkozás után!